Xàbia i Zafra estrenyen llaços culturals a través dels seus escacs vivents

Una delegació de Xàbia ha visitat aquest cap de setmana la localitat extremenya de Zafra per a conéixer de prop els seus escacs vivents i fomentar futures col·laboracions culturals entre ambdós municipis.

L’expedició ha estat encapçalada per la regidora d’Hisenda, Teresa Legay; el president de la Comissió de Festes Mare de Déu de Loreto, Álvaro Monfort; i la directora d’Els Escacs Vivents de Xàbia, Raquel Violero. L’objectiu era conéixer l’organització i la posada en escena dels escacs vivents que se celebren a Zafra dins de la festivitat “De la Luna al Fuego”, una celebració que recrea l’esplendor històric de la ciutat i que compta amb el reconeixement de Festa d’Interés Turístic Regional.

Durant la visita, la delegació va ser rebuda per l’alcalde de Zafra, Juan Carlos Fernández, i el regidor d’Esports, Javier Domingo Jaramillo. A més d’assistir a diverses activitats d’escacs, van poder conéixer el funcionament de l’esdeveniment i gaudir de la representació dels escacs vivents a la Plaça Gran.

Publicidad

Des de Xàbia destaquen que aquest intercanvi permetrà crear sinergies entre ambdós localitats i reforçar la projecció d’Els Escacs Vivents, l’única Festa d’Interés Turístic Nacional del municipi. Raquel Violero va valorar la singularitat de la representació extremenya i la seua capacitat per a divulgar la història local a través dels escacs.

La visita tindrà continuïtat a finals de juliol, quan una delegació de Zafra es desplaçarà a Xàbia per a conéixer de primera mà Els Escacs Vivents, una de les manifestacions culturals més emblemàtiques i reconegudes de la localitat.

Suscríbete al boletín de noticias

Pulsando el botón de suscribirme aceptas nuestras Política de privacidad y Términos del servicio
Publicidad