La regidora de Festes de Xàbia, Mavi Pérez, ha fet un balanç molt positiu de les Fogueres 2026 després de dotze dies d’intensa programació, destacant el compromís i el comportament exemplar de la Quintà A Trompicons, protagonista de les celebracions d’enguany.
La regidora ha volgut agrair especialment la implicació dels presidents, Tania i Tolet, així com el suport constant de les famílies, subratllant que la seua actitud ha contribuït a engrandir unes festes que són tot un referent al municipi.
No obstant això, també ha recordat que l’inici de les Fogueres va estar marcat pel boicot patit en actes com el Pregó i la Nit dels Cants a Sant Joan. En aquest sentit, ha defensat l’actuació de la Comissió de Fogueres, ressaltant la seua responsabilitat i l’esforç que realitza per tirar avant la programació festiva.
La regidora ha expressat el seu desig que aquests fets hagen sigut aïllats i ha apel·lat al respecte cap a una festa que requereix el treball i la dedicació de moltes persones durant tot l’any.
Finalment, també ha agraït el comportament dels joves que seran quintos i quintes en 2027 durant la Cremà, destacant la confiança depositada en ells i animant-los a continuar cuidant i mantenint viva la tradició de les Fogueres.






