Més càmeres de videovigilància a Calp

L’Ajuntament de Calp ha iniciat la instal·lació de les càmeres corresponents a la segona fase del Pla de Videovigilància, una actuació destinada a reforçar la seguretat ciutadana, millorar el control del trànsit i avançar cap a una gestió més eficient de la mobilitat en el municipi. Ja estan operatives els primers equips en la Plaça Colón i en l’accés sud de Calp. Aquesta segona fase del projecte compta amb una inversió de 150.000 euros i ha estat adjudicada a l’empresa Elecnor.

El projecte contempla la instal·lació d’una trentena de cambres distribuïdes en punts estratègics com l’accés sud, l’avinguda Diputació, la rotonda que connecta les avingudes Generalitat Valenciana i Felip VI i l’avinguda Joan Carles I. Amb aquesta xarxa es reforça el control dels principals accessos i sortides de la localitat.

Així mateix, aquesta fase inclou la instal·lació de càmeres en la plaça Colón, la plaça Constitució i el carrer La Nena, amb l’objectiu de reforçar la vigilància en una de les zones comercials i d’oci amb major afluència de persones.

Publicidad

Més de la meitat dels dispositius instal·lats són cambres intel·ligents equipades amb sistemes de lectura automàtica de matrícules (LPR), capaces de detectar de manera immediata l’entrada al municipi de vehicles buscats per les forces i cossos de seguretat o relacionats amb la comissió de delictes, la qual cosa permet agilitzar l’actuació policial.

Les imatges captades pel sistema es reben en temps real en el centre de control de trànsit, situat en les dependències de la Policia Local, des d’on els agents realitzen el seguiment, control i visionat de les cambres. A més, aquesta segona fase inclou la instal·lació de nous llocs de monitoratge en la seu policial per a optimitzar la gestió del sistema.

El regidor de Seguretat Ciutadana, Guillermo Sendra, ha destacat que “la incorporació de noves càmeres de videovigilància en enclavaments estratègics ens permetrà optimitzar el control dels accessos al municipi i de les principals vies de circulació, millorant la capacitat de prevenció, vigilància i resposta davant qualsevol incidència”.

A més d’incrementar la seguretat ciutadana, aquest sistema constitueix una eina fonamental per a una gestió més intel·ligent del trànsit, afavorint una circulació més fluida i una actuació més àgil dels serveis d’emergència i de la Policia Local.

Suscríbete al boletín de noticias

Pulsando el botón de suscribirme aceptas nuestras Política de privacidad y Términos del servicio
Publicidad