El ple ordinari de juny ha aprovat una moció que insta a Generalitat i Govern Espanyol a aprofundir, impulsar i recuperar mesures a favor del col·lectiu. La iniciativa ha tirat avant amb els vots favorables de PSPV i Compromís, i l’abstenció del PP.
La moció expressa la necessitat de recuperar una política decidida que amplie els drets reconeguts, que impulse polítiques públiques ambicioses que els facen efectius i que pose en valor el diàleg amb el moviment LGTBIQ+, el veritable protagonista de la lluita per una societat basada en la igualtat i la diversitat.
Amb aquesta finalitat insta a la Generalitat, entre altres coses, a rectificar la seua política i impulsar les modificacions normatives que recuperen tots els drets retallats a les persones LGTBIQ+; a iniciar, de forma immediata, una investigació sobre la pràctica i la promoció de les pseudoteràpies de conversió contra les persones LGTBIQ+ en centres educatius concertats; i a prohibir de forma expressa, absoluta i sense excepcions la pràctica de les conegudes com “teràpies de conversió” contra les persones LGTBIQ+ en la normativa valenciana.
D’altra banda, s’insta al Govern de l’Estat a la aprovació d’una llei efectiva contra les teràpies de conversió, que perseguisca, sancione i erradique estes pràctiques reconegudes com a tortura, així com mesures de reparació i acompanyament per a les víctimes.
EDIFICIS AMB L’ARC DE SANT MARTÍ
Pedreguer fa un pas endavant en la visibilitat i la celebració de la diversitat sexual i de gènere amb el llançament de la seua nova campanya institucional per a l’Orgull LGTBI, sota el lema «Pedreguer, diversa i orgullosa».
La campanya es farà visible a l’espai públic a través de diferents suports instal·lats en punts clau del poble. La Casa de la Cultura lluirà una gran pancarta institucional, la Musical comptarà amb una lona, i els carrers de Pedreguer s’ompliran de banderoles amb el lema de la campanya. A més, tot este material que s’instal·la amb motiu del 28 de juny, Dia de l’Orgull, es mantindrà col·locat per a l’arribada de les festes del municipi, aprofitant així la gran afluència de gent per a multiplicar l’impacte del missatge.

Es convida a tot el veïnat a sumar-se a la campanya, a gaudir dels carrers engalanats i a compartir l’orgull de viure en un poble que fa de la diversitat la seua millor bandera.






